The Kiwi Lifestyle - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jenny Hermans - WaarBenJij.nu The Kiwi Lifestyle - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jenny Hermans - WaarBenJij.nu

The Kiwi Lifestyle

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

16 September 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo iedereen!

Het is alweer meer dan twee weken geleden sinds mijn laatste reisverslag, maar het te druk en te leuk hebben om een nieuw verslag te schrijven is alleen maar een goed teken, toch?!

Op 1 september ben ik begonnen met werken/stage lopen bij Kea Street Specialist School hier in NZ. Vanaf mijn eerste dag word ik met open armen ontvangen en zijn de medewerkers erg dankbaar voor mijn hulp. De eerste twee weken heb ik gewerkt in een Satellite Classroom die hoort bij Owhata Primary School, ongeveer tien minuten rijden vanuit thuis. De kinderen in deze klas zijn tussen de 5 en 8 jaar en stuk voor stuk een uitdaging! Allemaal hebben ze een verstandelijke beperking en zijn ze autistisch, toch verschilt het niveau erg. Sommige kinderen hebben heel veel potentieel en leren al taal en tellen, terwijl anderen een zwaardere vorm van autisme hebben en hele basale dingen aangeleerd krijgen. Daarnaast zijn er twee jongens die ook een lichamelijke beperking en in een rolstoel zitten, dit is voor mij een hele nieuwe ervaring. Wat ook nieuw is, is dat de kids lekker speels zijn en we een groot deel van de tijd leuke dingen doen. Zo gaan we een keer in de week paardrijden, turnen, zwemmen en meerdere malen naar de speeltuin klimmen en klauteren. (zie foto’s) Super leuk dus 
Mijn nieuwe collega’s zijn erg geïnteresseerd in mij, mijn werkervaring en het leven in Nederland. Continue vragen ze om mijn mening en willen ze van alles weten over Nederland. Leuk om te zien dat ze zo oprecht geïnteresseerd zijn! Verder kan ik het met ze allemaal goed vinden en is er een hele leuke en relaxte werksfeer!
Vanaf volgende week zal ik ook naar andere klassen gaan, dus dat word weer een hele nieuwe ervaring!

Naast mijn werk bij Kea Street heb ik ook niet stil gezeten. Mijn neefje vind het erg leuk om me de ‘Kiwi Lifestyle’ te laten ervaren. Mijn tweede weekend in NZ heb ik mijn eerste Kiwi feestje gehad (dit houd voornamelijk in dat je heeeeeeeeeel veel drinkt) en heb ik mijn eerste bier door een ‘funnel’ (trechter) gedronken en dus hoor ik er officieel bij haha.
Op ditzelfde feestje slikte mijn neefje tijdens een drankspel per ongeluk een bier-dopje in (bloody idiot!), dus heb ik met mijn dronken hoofd nog tot midden in de nacht in het ziekenhuis kunnen zitten. Dit resulteerde natuurlijk wel in een grappig verhaal en een hilarische Röntgenfoto! (ook op mijn website te bewonderen)
Verder hebben we meerdere road trips gemaakt naar Tauranga, Whakatane en Ohope, drie leuke kustplaatsen. Afgelopen zondag ben ik naar een van de Thermal Hot Pools geweest, dit zijn natuurlijke warmwater baden.

Alhoewel ik al best gewend ben aan alles, is het leven hier toch nog elke dag een verassing. Continue ontdek je nieuwe dingen, nieuwe plaatsen en ontmoet je nieuwe mensen. Elke dag komen er dingen op je pad die je een beetje eng vind en het overwinnen van deze angsten geeft je een enorme adrenaline kick en een goed gevoel!

Voor nu laat ik het hier even bij lieve lezers, tot snel!
XXX Jenny

• 16 September 2014 - 11:29

Gemma:

Hey Jenny, wat fijn om te horen dat alles goed gaat daar en dat je het naar je zin hebt! Geniet van alles want voor je het weet zit je weer in het saaie kikkerlandje!!
    Oh ja en die trechter wil ook wel eens uitproberen!!

Liefs Gemma & een dikke kus van Norah en Liene

• 16 September 2014 - 13:32

Kim:

Hoi Jenny,

Leuk verhaal, super om ook jouw ervaringen te lezen.
    Geniet van het Kiwi leven en tot in December.

Liefs Kim x

• 16 September 2014 - 21:33

Mirjam Schmeets:

Hee Jenny, wat leuk allemaal! Klinkt echt goed en de uitzichten daar zijn idd super! Ik vind jou een kanjer! Je stort je daar helemaal in, weet zeker dat iedereen jou daar snel accepteert. Geniet nog heeeel veeel, dan genieten wij van jou verhalen! Doeiiii

• 17 September 2014 - 10:37

Rita:

Leuk verhaal jenny,fijn dat je zo geniet ervan.

• 17 September 2014 - 17:20

Cindy:

Haaaaj Jenny,

Zo te zien en te lezen heb je het enorm naar je zin daar Down Under! Echt super gaaf dat je al zoveel gezien hebt in die korte tijd. Ik hoop dat je nog veel meer gaat genieten. Dit zul je voor de rest van je leven met je meedragen... dus leef je compleet uit: doe alles wat er daar te doen is!

Liefs en laat zien hoeveel er door die trechter kan voordat Jenny "Down Under" gaat!

Cindy en Merlijn

• 21 September 2014 - 23:42

Dagmar Bindels:

Hoi Jenny,
    Wat fijn om te lezen wat je allemaal beleefd, en hoe leuk en uitdagend je werk is.
    Ik geniet mee vanuit het verre thuisfront.
    Ik wens je nog heel veel plezier en leerzame ervaringen.
    Tot snel
    Gr Dagmar