A week of firsts - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jenny Hermans - WaarBenJij.nu A week of firsts - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jenny Hermans - WaarBenJij.nu

A week of firsts

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

29 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora everyone,

Moeilijk te geloven, maar het is bijna alweer een week geleden sinds ik uit Nederland vertrokken ben voor mijn grote avontuur. Deze eerste week is maar op een manier te beschrijven; overweldigend. Alles wat thuis vertrouwd en normaal is achter laten voor een nieuwe omgeving, nieuw thuis, nieuwe mensen en nieuw werk is op zijn minst gezegd overweldigend. Toch heb ik me nog geen moment niet op mijn gemak of angstig gevoeld. Mijn familie en alle ‘Kiwi’s’ verwelkomen mij met open armen en doen vooral alles om me op mijn gemak te stellen.

Wat mij opvalt (in Januari en ook nu weer) is dat de mensen hier heel anders zijn dan in Nederland. Niet alleen zijn ze ontzettend vriendelijk en oprecht geïnteresseerd, ze staan voor heel veel open en je uiterlijk maakt hier totaal niks uit. De sociale druk, werkdruk en stress die ik thuis vaak ervaar lijkt hier helemaal geen rol te spelen. Het leven is een stuk relaxter!
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik deze week moeite had met het ‘niks doen’. De afgelopen paar maanden ben ik alleen maar bezig geweest. Naast mijn drie baantjes probeerde ik altijd het meeste te maken van de vrije tijd die ik had. Zonder te weten dat het volplannen van die vrije tijd met vrienden, familie, sporten, uitgaan en reizen me doodmoe zou maken. Het was dan ook heerlijk om deze week (naast het opdoen van alle nieuwe ervaringen) te genieten van kleine dingen als slapen, lezen, fotograferen en het gezelschap van mijn familie.

Daarnaast blijf ik me verbazen over hoe mooi de omgeving is en hoe betrokken Kiwi’s zijn met hun land en de natuur. Uren zou ik kunnen staren naar het mooie uitzicht vanuit mijn slaapkamer en het is geweldig om gewoon een stukje te gaan rijden of om een rondje te rennen rond het meer.

Komende maandag 1 september begin ik met mijn werk bij Kea Street Specialist School, hierover volgende week natuurlijk meer.

So far, so good!
Liefs, Jen

• 29 Augustus 2014 - 08:17

AndereJenny:

Noice! Geniet ervan (=

• 29 Augustus 2014 - 08:26

Daddy:

Heerlijk te horen dat het je zo goed bevalt. Wij zijn erg benieuwd hoe het op je werk zal gaan, maar dat komt vast ook wel goed.

• 29 Augustus 2014 - 08:55

Mirjam Schmeets:

Hee Jenny, dat klinkt idd heel goed en super dat je nu eens in een heel andere "wereld" terechtkomt waar andere dingen een rol spelen. Heerlijk voor je geniet van alles, liefsxx

• 29 Augustus 2014 - 08:58

Kiki:

:) LEUK SCHATTIE! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 29 Augustus 2014 - 09:04

Maud:

Superrr Jenny. Lekker genieten, that's life how it should be!
    Heel veel succes! Liefs xxx

• 29 Augustus 2014 - 11:26

Ellen Schulteis:

Hey Jenny,
    Veel succes en werkplezier maandag....en ook van Jos

• 29 Augustus 2014 - 15:05

Rita:

Mooi gescheven jenny,geniet ervan.

• 29 Augustus 2014 - 23:04

Helen Delnoye:

Hey Jenny,

Wat leuk om je verhaal te lezen,en wat fijn voor je dat je je daar zo op het gemak voelt,hèèl belangrijk!
    Fijn om te lezen dat er toch nog plaatsen op deze wereld zijn waar het er niet zo gejaagd aan toe gaat!
    Heel veel succes op je nieuwe werkplaats,en vooral...........geniet ervan!
    Groetjes Helen

• 30 Augustus 2014 - 10:36

Lilian:

Hoi lieverd,

Fijn dat het je zo bevalt daar, ik verheug me op vanavond om je weer eens te zien en te horen op skype!
    liefs en veel kusje . Mama

• 31 Augustus 2014 - 11:24

Ingeborg Laschet:

Het verslag is super. Wij hebben in Australie ook ervaren hoe anders de mensen zijn en dat het een heel stuk relaxter is. Geniet maar lekker van al dat moois. Het ga je goed, groetjes.

• 01 September 2014 - 10:46

René:

Hi Jenny,
    It's great to read about your experiences in NZ. We wish you all the best with your new job. Love Jenny and René